Menu
שאל את הרב
print
אא

שמעתי את דברי מרן ראש הישיבה שליט"א שאמר: "אם אתה חרדי באמת תדע להודות לבורא עולם, לכן אנחנו לא אומרים תחנון"  באתי לשאול ולהבין את דברי הרב, אם הציטוט נכון. הרי זה ברור שאדם יחיד לא יכול להחליט מתי לקבוע לעצמו יום טוב, ולפטור עצמו מתחנון, ואפילו יחידים רבים גם לא, אלא הדבר נתון לחכמי הדור לקבוע יום שכזה. ומאחר שהרבנים החרדים לא קבעו יום שכזה, אזי לכאורה מי שנוהג כן, הוי דעת יחיד, וכאמור אין יחיד יכול לנהוג כך לעצמו, אא"כ מחשיב את רבני המזרחי וכו', אבל לכאורה לא נכון לומר שזה הנהגה נכונה לחרדי. ואיני נכנס מאיזה טעם הרבנים החרדים לא קבעו יום זה, אולם במצב זה הנתון, לכאורה א"א לומר שזו הנהגה ראויה לחרדי. ובדרך אגב אוסיף, שיום ירושלים נקבע על ידי החילונים שלכאורה אינם חשודים עם כוונות של הכרת הטוב לקב"ה, וכל כוונתם הוא להראות כוחי ועוצם ידי, ולכן זה מספיק סימן לחרדי שעליו להתבדל מהחילוני.

רבני בית ההוראה

לא דומה יום ירושלים שבו ניצלנו מכליון חרוץ שבאו עלינו ארצות ערב לכלותינו והקב"ה הצלנו מידם. ליום העצמאות שבו רק הוכרז על הקמת המדינה (שכוונת המייסדים היתה לעקור כל זיק יהודות מהמדינה החדשה ולכן ביום זה אפילו שזה אתחלתא דגאולה זהו יום רגיל ואומרים תחנון ולא אומרים הלל כלל ) ויש עוד הרבה סיבות לא לחגוג את יום זה ואכמ"ל 

אבל יום ירושלים אינו כן אלא בו אנו מודים להקב"ה שהצלנו מכליון חרוץ ומסר רבים ביד מעטים וכל המלחמה הזו היתה נס אחד גדול (ובאותה תקופה גם ראשי המדינה החילונים ביותר אמרו אצבע אלוקים היאורק אחר כך יחגסו את זה לעצמם) וביום זה ודאי יש לנו לשמוח בו. ואנו מודים להקב"ה ביום ירושלים לא בגלל שבו קבעו ראשי המדינה אלא כיון שזה היה המתנה הכי גדולה שקיבלנו מהקב"ה במלחמה זו (הדובדבן שבקצפת) שלא רק שהצילנו מיד מבקשי רעתנו אלא הביא לנו גם את עיר הקודש ירושלים תותבב"א. וזה לא זה לא רק דעת מרן ראש הישיבה שליט"א אלא פוק חזי עוד גדולי עולם שלא אמרו תחנון ביום זה כמרן הגר"ע זצ"ל (שגם בימים שלא היה בבית מדרשו ברית הורה לא לומר תחנון) ועוד גדולי ישראל

שאלת המשך:

"יום ירושלים" לא נקבע על ידי חילונים אלא על ידי יהודי דתי אחד שלחץ מאוד לעשות אותו, ביום זה לא נגמרה המלחמה - מלחמת ששת הימים נגמרה ארבעה ימים אחר כך (ירושלים נכבשה ביום השני למלחמה) ומי שלחץ לעשות את היום הזה היה מושפע מהרב צבי יהודה קוק זצ"ל שאמר שאם אין לנו את ירושלים אנחנו עלולים להיות עם שמצא מפלט לחופי הים התיכון, ולא עם שחוזר לארץ ישראל, וגם יום העצמאות הוא יום שנעשה בו נס גדול שהיה אומץ לב.ג. להכריז על הקמת המדינה ואם לא אז זה לעולם לא היה קורה כי האום היו מתחילים לעשות פלברות, אז התחילו מלחמה עם הערבים שהצילה את קיום המדינה ובסוף ניצחנו, חוץ מזה שמעתם פעם על חרדים שחוגגים את יוםם כ"ב שבט שבו הסתיימה מלחמת העצמאות?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן