Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב אני מגיד שיעור בדף היומי בירושלים. בשיעור שלי יש גם מתלמידי הישיבה בלע"ה כולם בקיאים לשמה ומצויין לקיימו. והנה בסוף השיעור אנו מתפללים ערבית, ולאחר שיר המעלות שלאחר שמו"ע תמיד יש יתום שעבר כבר שנת אבל שאומר קדיש - אולם לצערי חלק נכבד מהשומעים לכה"פ 4-5 הם עסוקים בטלפון..... ב"מ ה"י עלינו. ובאופן כזה שלא ניתן להאמין שהם מרוכזים בקדיש ובקושי עונים.. דעתי העניה הייתה לבטל את הקדיש הזה בשיעור דידן באופן ואין יתום... כי אין לך זלזול בקדיש גדול מזה. אולם אחד מתלמידי הישיבה רצה לשמוע ממקור נאמ"ן אם הלכה כמותי אם לאו. יצויין כי המלחמה שלי בטלפון לא צולחת...אני לא מצליח כי חזק הוא ממני...

הרב יצחק מאזוז

צריך להתרות בפניהם שאם ימשיכו להתעסק בפלאפונים תופסק אמירת הקדיש,

שאף שאם הם עונים אין איסור ממש, מ”מ כבוד ה’ אנו דורשים ולא שיהיה זלזול חלילה.
ואם אחר ההתראה לא יחדלו מעיסוקיהם בפלאפון, אפשר להפסיק לפעם אחת ואז לדאוג שידעו חומרת הענין ולהתרות במי שמתעסק שמחמתו לא אמרנו הפעם קדיש.
ויזהר בשבוע הבא שיאמרו קדיש ויחדל מעוש’ק ידיו.
הצלחה רבה
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן