ברכה על הדלקת נרות שבת בבית מלון וכדו’
על הדלקת נרות ההמונית שעורכים בלובי או בחדר אוכל – אסור לספרדים לברך, הפיתרון הוא להדליק בחדר פנס חשמלי של נורת ליבון (לא לד) ולברך על הדלקה זו "להדליק נר של שבת"
השו"ע פסק שאדם שהטמין בערב שבת בדבר שאינו מוסיף הבל ובשבת רוצה להחליף את הכיסוי או להוסיף עליו מותר מה הדין אם אדם הטמין בדבר שמוסיף הבל בערב שבת ונזכר בשבת שזה אסור, ובנתיים הקדירה לא נהייתה יותר חמה ולא הצטמקה ויפה לה מכח ההטמנה... שאז האוכל לא נאסר, האם מותר לו כעת להטמין את הקדירה בשבת בדבר שאינו מוסיף הבל ? זה נחשב כמחליף את הכיסוי ? או כיוון שההטמנה הראשונה הייתה בדבר שאסור להטמין יהיה לו אסור להטמין עכשיו בשבת כי זה נחשב כמטמין לכתחילה
מסתבר כהצד השני, כי כל היתר ההחלפה הוא משום שזה המשך מצב קיים וכאן שאינו יכול להמשיכו נחשב כהטמנה חדשה, וכעין זה כתב בפסקי תשובות (הערה 52)