Menu
שאל את הרב
print
אא

וַיִּקְרָא יַעֲקֹב אֶל בָּנָיו וַיֹּאמֶר הֵאָסְפוּ וְאַגִּידָה לָכֶם אֵת אֲשֶׁר יִקְרָא אֶתְכֶם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים וכו' עד סוף הברכות יש לציין שישנו הבדל בין הברכות לבני השפחות לבני האמהות, אצל בני האמהות בין שבט לשבט ישנה פרשה פתוחה, ואצל בני השפחות בין שבט לשבט ישנה פרשה סתומה, האם דבר הוא? ואם כן מה עומק העניין בזה

הרב שלמה יהונתן מאזוז

באמת שאלה מעניינת, ואיני פנוי לחפש בספרי המפרשים, אבל אפש"ל בס"ד עפמ"ש מרן שליט"א בשעורו השבועי של מוצאי שבת הגדול השתא (תשע"ז) בשם הט"ז (א"ח סימן ל"ב) שכל פרשה סתומה קשורה לפרשה שלפניה ע"ש, ולפ"ז אולי י"ל שמאחר ודן נתברך שיהא "כאחד שבטי ישראל"- לכך נסתמה הפרשה בינו לבין ישכר כלומר גם הוא כאחד מהם, ואח"כ גד אשר ונפתליהם כל אחד פסוק אחד קצר ולכן הופרדו רק בפרשה סתומה, ויוסף שהיה נער את בני בלהה ואת בני זלפה נשי אביו נסמך ג"כ אליהם בפרשה סתומה, ואח"כ בנימין בפ' פתוחה ככל בני לאה 
ועתה י"ל פשוט יותר שכל בני השפחות הם בפרשה סתומה כשישכר מכאן ויוסף מכאן לומר שבני השפחות סומכים על שולחן בני האמהות

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן