שאל את הרב
print
אא

לגבי השאלה על הנוסחאות והרב טען שלא הבין את שאלתי כוונתי היתה כך. הנה הנוסח בבמה שאומרים "שלא עשנו" "ושמנו כגויי הארצות" אם נאמר רק פעם אחת "ולא" אזי מפני שהם ב' דברים חלוקים פע"א "עשנו" ופעם אחת "שמנו" אז נשמע שהחלק הראשון של המשפט הוא:"שלא עשנו" אבל "שמנו וכו' (כלו' נשמע כב' משפטים נפרדים) אולם במה שאומרים שלא שם חלקנו כהם אז ההמשך נשמע כהמשך המשפט ולא כחלק חדש מפני שאין משפט חדש בחלק השני ולכן א"א להתבלבל ודו"ק.ומקוה שהייתי ברור עקב הקושי להסביר הדבר ע"ג הכתב.תודה רבה.

הרב רזיאל כהן

לצערי עדין לא הבנתי, כשם "שעשנו" "ושמנו"הם דברים חלוקים ועלולים להתבלבל, כך בדיוק "חלקנו" ו"גרלנו"הם דברים חלוקים

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן