Menu
שאל את הרב
print
אא

ילקוט יוסף מתיר לישון בשת ברכב (כגון במירון) , שאלתי כיוון שיש דיו שאין כלי מוקצה מחמת כובדו האם יהיה מותר לצורך גופו להזיז קצת ביד את הרכב מחמה למתחת עץ כדי לישון

הרב אריאל מימון

כוונת מרן הש"ע (סימן ש"ח ס"ב) שכתב שאין כלי מוקצה מחמת כבודו היא בדבר שאין בו שום מוקצה מצד עצמו ורק שהוא כבד מאוד, שלא אומרים שכיון שהוא כבד הוקצה אותו מדעתו, אלא מותר לטלטלו כשיש צורך בדבר ך כאשר הכלי מוקצה מחמת עצמו (כמו הרכב שמלא חלקים שהם מוקצים או במוקצה מחמת גופו או כלי שמלאכתו לאיסור) שבזה בודאי אין סברא להתיר (כי "אין כלי מוקצה מחמת כובדו" זה צד להחמיר וודאי שלא ניתן ע"י להקל  בדבר שגם כך אסור) 
ומה שהתיר הילקו"י הוא משום שגם אם מתנדנד הרכב ע"י שנכנס וזז בו עדיין אינו זז ממקומו מותר, ועוד שזה טלטול מהצד ע"י גופו (עיין סימן שי"א ס"ח) אך להזיז ביד וודאי שאסור 
ויש להדגיש שאין להתיר בזה סתם אלא רק במקום צורך גדול או סכנה אם ישן בחוץ משום שיש בזה מראית העין, וגם באופניים הנ"ל צריך לשים לב שלא נדלקת שום נורה וכיוצא בזמן פתיחת הדלת או סגירתה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן