Menu
שאל את הרב
print
אא

מסרתי חליפה לבנה לניקוי יבש הואיל והיא התלכלכה בכתמים שחורים(יכול להיות שזה מהכיסוי של החליפה שהיה שחור וירד גשם) בעל המכבסה ניסה שלוש פעמים להוריד את הכתמים והם דהו ולא ירדו. אני כבר שילמתי עבור הניקוי יבש 33 ש"ח. האם מגיע כסף לבעל המכבסה הואיל והוא לא הצליח לעמוד במה שביקשתי לעשות את החליפה נקייה ולבנה כבראשונה או שמגיע לי הכסף בחזרה? 

מרן ראש הישיבה

הוא טרח לעשות כפי יכלתו 
ועשה ג"פ ואתה שילמת לו פ"א 

שאלת המשך: עוד בעניין הנ"ל

האם זה עיקר הדין או רק הנהגה טובה כ"לפנים משורת הדין" לכאורה זה תלוי האם ששילם כסף שילם ע"מ שיחזור נקי או ע"מ שיכבס באופן רגיל

הרב אדיר כהן

בודאי , שגם בנקוי יבש לא בהכרח שיורד כל הכתמים, ואם בעל המכבסה ניקה כראוי אע"פ שלא ירד הכתם, מגיע לו תשלום מלא שעשה המוטל עליו. אלא א"כ מראש כשהבאת לו את החליפה הראית לו את הכתמים ואמרת לו אני מביא את החליפה לא בשביל ניקוי כללי אלא כדי להוריד את הכתמים האלא, והסכים וקיבל. שבזה כל שלא הוריד את הכתמים לא מגיע לו תשלום, או לייתר דיוק במקרה זה שהצליח חלקי יש לשלם לו תשלום חלקי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן