הכנת טחינה בשבת
מותר
מדוע נענש המקושש, הרי מה שעשה זו מלאכה שאינה צריכה לגופה שפטור?
המוצאים אותו מקושש עצים התרו בו משום המלאכה שעשה (מעמר או קוצר או מעביר ד' אמות ברשות הרבים כמבואר בשבת צ"ז) והזהירוהו שהוא מתחייב על זה מיתה, והוא ענה להם יודע אני שזה אסור ושהוא מתחייב על זה מיתה ואחר כך עשה מלאכה תוך כדי דיבור, (כמבואר ברמב"ם הלכות סנהדרין פרק י"ב הלכה ב' שבאופן זה בלבד הוא חייב מיתה, ובוודאי אם כן שכך היה גם אצל המקושש) ועל כן נענש ונהרג. ואין הכי נמי הקדוש ברוך הוא ידע האמת שבכוונתו הייתה לשם שמיים ונמצא שזה היה מלאכה שאינה צריכה לגופה, אבל כמובן שאין זה מצילו מעונש בעולם הזה, שאין לדיין אלה מה שעיניו רואות.