Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום הרב מי שלפני נישואין פגם עם גויות וכו' ולאחר מכאן התחתן ויש בידו ליסוע לאותה מדינה לעשות זיכוי הרבים מגויות על פגם הברית עי ארגון מיועד האם יעזוב אשתו וילדיו לצורך זה של תשובת משקל או שנמחלו עוונותיו , שאלה הב' האם מה שפגם אחרי חתונה לא עם גויות יוכל לתקן בארץ עי זיכוי הרבים בארץ ? רגיל כלומר תורה וזיכוי הרבים . הכי חשוב כאן האם ליסוע לחו"ל היכן שפגם יעזוב אשתו וילדיו לעזור להכניס כסף להציל מפגם הברית וגם יוכל להתפרנס מזה באישזהו מקום כיון שבארץ העבודה היא עם פריצות נוראה חצאיות מאוד קצרות השאלה זה מול זה כלומר פת בסלו או יסע למדינת הים וה יציהו מכל חטא בעה או ישאר בארץ יעבוד במקום עם פריצות ויזכה את הרבים וישתדל לשמור עיניו ויעבוד במקום פרוץ מה פה ההלכה ???

הרב אליהו מאדאר

ידידי היקר-שלום וברכה.
התשובה היא שיתחרט חרטה גמורה ואמיתית על העבר שיעזוב החוטא חטאו ויסירנו ממחשבתו ויגמור בלבו שלא יעשנו עוד ויתודה בפיו על זה עד שיעיד עליו יודע תעלמות הוא הבורא ברוך הוא , שלא ישוב לזה החטא לעולם כמו שכתב רבנו הרמב"ם בהלכות תשובה (פרק ב' הלכה ב') ע"ש וכמבואר בכל ספרי התשובה.
ומה שכתב הרמב"ם (שם הלכה א') שבא לידו דבר עבריה באותה אשה וכו' זהו שבא ונזדמן הדבר לפניו ועמד ולא נכשל הרי זה תשובה גמורה אבל לא שיביא עצמו לידי נסיון זה חלילה ומי יאמר לו שיעמוד בו. ובכל יום אנחנו מתפללים שלא נבוא לידי נסיון. ולכן בשאלה שלך אין לך לעזוב את אשתך וילדיך הי"ו ולרעות בשדות זרים ולצאת מארץ הקודש וללכת לרעות בשדות נכר חלילה.
וגם פה בארץ הקודש  בעוונות הרבים רבו הנסיונות בכמה אופנים וכל שתעמוד בתשובתך באמת ותשמור עצמך ותעזוב החטא לגמרי במעשה בדיבור ובמחשבה תקדש עצמך הרי אתה בעל תשובה גמור וזכותך גדולה
ומצד זיכוי הרבים תוכל לעשות זה גם בארץ ע"י כל מיני אירגונים קדושים להחזיר אנשים בתשובה ולקרבם לצור מחצבתם ובפרט תוכל לעשות זאת ע"י שתדבר ותשכנע גדולים ונערים שיתרחקו מכל מיני מכשירים הטמאים הידועים לשימצה שנתרבו בתקופה זו וגם אתה בלא שום ארגון תוכל לעשות כן וכל המזכה את הרבים אין קץ למתן שכרו.
ובענין עבודה בארץ אמת כי אין הדבר פשוט וצריך לזה משנה זהירות כי הסטרא אחרא גוברת מאד בפרט בענייני קדושה וצניעות גם אצל החרדים השם ירחם, ולכן צריך לחפש עבודה צנועה שאין בה ניסיונות שמה שאפשר וקדש עצמך ובעיקר קבע לך עתים לתורה ולמד בספרי מוסר וקדושה והתפלל על זה לה' האוהב אותך ושומע את קלך וה' יהיה בעזרך תמיד

חזק ואמץ 
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן