שאל את הרב
print
אא

בכל מחזורי הסליחות מופיעות המילים "אביר יעקב" אם ב' רפויה במילה אביר אולם אנו אומרים אביר עם 'ב' דגושה, מדוע זה כך וכיצד נכון לבטא את המילה?
 

הרב אמיר דאדוואנד

"אביר" עם בית דגושה זה תואר לאנשים אבירים. אבל ביחס לקדוש ברוך הוא נכתב בתנ"ך תמיד תמיד "אביר" בביתרפויה כמו בבראשית (פרק מ"ט פסוק כ"ד) מידי אביר יעקב וכן בישעיה (מ"ט כ"ו) : וגואלך אביר יעקב ועוד. ולכן גם בסליחות צריך לומר בבי"ת רפויה.  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן