מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.

מדוע לפעמים משתמש המהרש"א בלשון ק"ק ולעיתים יש ליישב בדוחק, או יש ליישב. בין קשה לבין צ"ע. זה עניין מהותי או לא?
יש לדקדק במהרש"א בכל מלה להבין מה רצה בה וכן יש הבדל בין ק"ק לבין קשה וכיוצא בזה, אך אין זה ענין מהותי ולא כדאי להשקיע עליו הרבה זמן. ואין ראוי לההתעכב בדקדוקים אלו יש לנסות להבין מהרש"א לעומק ולבסוף להבין לשנות אלו
ולא להתעכב על דברים אלו בבאור לשנות אלו עיין למרן ראש הישיבה שליט"א במבוא לספר לא תשיך עמוד 7 שהביא כמה פירושים