תיקון קוראים
מזה שכתוב שישמע בשבת בשחרית, מובן שמדובר שטעה שיום חול. ופשוט.
מיהו דווקא בהלכה זו שדילג פסוק אל בוקרא בטעות או שינה משמעות אין הבדל בין חול לשבת.

בשו"ת "מקור נאמן" למרן רה"י שליט"א, עמ' קכ"ב סימן תקכ"א, התיר הרב להתחיל באמירת סליחות מספר דקות קודם חצות לילה באופן שיגיעו הציבור לי"ג מידות בדיוק בחצות. ונפשי בשאלתי, והרי לכאורה לשון שער הכוונות, דרוש א' דערבית, הוא דאין לומר "שום סליחות" וי"ג מידות קודם חצות לילה, וכן פסקו האחרונים. ואכן בקטעים שלפני י"ג מידות ישנן בקשות סליחה ומחילה והרי זה בכלל "שום סליחות" המובא שם, והיאך אנו עושים זאת לפני חצות לילה?
כמו שאנו אומרים וידוי בקריאת שמע שעל המטה וכן אמירת רבנו של עולם הריני מוחל וכו' שיש בה בקשת סליחה על עוונות גם בזה מותר ועל כרחך דעיקר הקפידא היא באמירת י"ג מדות ולשון שום סליחות צריך לומר לאו דווקא ותנא והדר מפרש למלתיה דסליחות אסורים משום י"ג מדות