מסורה גדולה וקטנה
יש ספר מסורת המסורת של ר’ אליהו בחור, וכן יש ספר מבוא המסורה של ר’ יוסף קלמן.
מבואר ברמב"ם בהקדמתו למשנה תורה שכונת תורה שבכתב היא חומש בפרט (למשל): "תּוֹרָה זוֹ תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב... כָּל הַתּוֹרָה כְּתָבָהּ משֶׁה רַבֵּנוּ קֹדֶם שֶׁיָּמוּת בִּכְתַב יָדוֹ". אבל בפ"א מהל' ת"ת הל' הי"ב כתב "וְדִבְרֵי קַבָּלָה בִּכְלַל תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב הֵן". היאך יש ליישב את דבריו?
חמשה חומשי תורה הם עיקר תורה שבכתב ודברי הנבאים מאחר וניתנו ליכתב הם בכלל תורה שבכתב