Menu
שאל את הרב
print
אא

בגמרא תחילת מסכת מכות: מעידין אנו באיש פלוני שהוא בן גרושה וכו'. ופירש"י, בפנינו נתגרשה אמו קודם שנולד. ע"ש. ואני בעניותי לא הבנתי: העדים מעידים שחנה בת יואל התגרשה ביום פלוני במקום פלוני. מנין להם שזה בנה, והוא נולד קודם הגירושין, והוא נולד מאביו שהוא כהן, והוא נולד אחרי שהגרושה הזו נישאה לכהן? מנין להם כל זה?
ואם תאמר, כבר אמרו בגמרא (קידושין פ.) מלקין על החזקות וכו'. וכתב הרמב"ם (איסורי ביאה פ"ב הלכה כ') ראיה לדין זה מה שדנה התורה במקלל אביו ומכה אביו שיומת וכו'. ע"ש. אז אפשר לומר שידוע שזה אביו וזו אמו, אבל מנין שבא ממנה אחרי שנתגרשה ונישאה לאביו הכהן. אלא אם נאמר שהעדים מעידים שנעשו הגירושין בזמן מסויים, לפני 10 שנים, והבן הזה בן 5, וניכר הדבר מאוד, וידוע שהאישה הזו נישאה לכהן לפני 9 שנים וכדומה.

הרב ירון ביתאן

בגמרא מדובר שאנו יודעים מי היא אמו של האיש ושאביו כהן ויש לנו עדים שהתחתנו ושהאיש נולד מאשה זו, וכל זה היה פשוט לגמרא שזהו דבר מציאותי וידעו מה המציאות. אלא שבא רש"י להסביר היאך העדים מעידים שאיש פלוני שעד עתה הוחזק ככהן מכח אביו הוא באמת בן גרושה וחלל הוא. ועל זה תירץ שבאו עדים ואומרים שאמו של זה לפני שהתחתנה עם אביו הכהן התגרשה בפניהם ונמצא שאביו הכהן נשאה שלא כדין ובנו חלל.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן