בגמרא תחילת מסכת מכות: מעידין אנו באיש פלוני שהוא בן גרושה וכו'. ופירש"י, בפנינו נתגרשה אמו קודם שנולד. ע"ש. ואני בעניותי לא הבנתי: העדים מעידים שחנה בת יואל התגרשה ביום פלוני במקום פלוני. מנין להם שזה בנה, והוא נולד קודם הגירושין, והוא נולד מאביו שהוא כהן, והוא נולד אחרי שהגרושה הזו נישאה לכהן? מנין להם כל זה?
ואם תאמר, כבר אמרו בגמרא (קידושין פ.) מלקין על החזקות וכו'. וכתב הרמב"ם (איסורי ביאה פ"ב הלכה כ') ראיה לדין זה מה שדנה התורה במקלל אביו ומכה אביו שיומת וכו'. ע"ש. אז אפשר לומר שידוע שזה אביו וזו אמו, אבל מנין שבא ממנה אחרי שנתגרשה ונישאה לאביו הכהן. אלא אם נאמר שהעדים מעידים שנעשו הגירושין בזמן מסויים, לפני 10 שנים, והבן הזה בן 5, וניכר הדבר מאוד, וידוע שהאישה הזו נישאה לכהן לפני 9 שנים וכדומה.