Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע בורא עולם מגן על קין - שם לו אות ומודיע היזהרו כל הורג קין יוקם. מאחר שזה הורג את אחיו שהרי לא בשוגג נעשה המעשה, וידוע שמכה איש ומת מות יומת, כך מצוה התורה.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

על פי ההלכה אדם שעובר איסור שחייבים עליו מיתת בית דין, אינו חייב עד שיתרו בו שני עדים ויאמרו לו שידע שעל ידי כך מתחייב מיתה פלונית, ואם לא אמרו שמתחייב מיתה, ואפילו רק לא פירשו לו איזה סוג מיתה, האדם ההוא פטור ממיתת בית דין. ולפי זה כתבו המפרשים שקין היה נחשב כמו שוגג, מאחר  והוא הרומח הראשון, ולא ידע לפני כן דין הרוצח.
ועוד כתבו המפרשים, שרצה ה' ללמד עד כמה גדולה התשובה, שגם אם היא נעשית מיראה ועל עוון חמור כל כך ובמזיד, מועילה התשובה להגן עליו, על אחת כמה וכמה השב מאהבה ומכל הלב.
ועוד סיבה אחרת, מאחר ואז לא היו עוד בעולם כי אם אדם וחוה וקין, רצה ה' יתברך שלבינתיים יתיישב העולם "כי לא תוהו בראה לשבת יצרה", ואח"כ נולד שת, ובמבול הכרית ה' את כל זרע קין ונשאר רק נח מזרע שת. ונמצא שאכן קין בא אמנם על עונשו לגמרי, רק באיחור כדי שיתמלא רצונו יתברך. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן