Menu
שאל את הרב
print
אא

אני נשואה 9 שנים עם 4 ילדים ותינוק בדרך, בין ההורים שלי לבעלי לא תמיד היה מצב טוב בכלל. בשנה האחרונה הגענו לאיזון, אבל לפני חודשיים בעלי ביקש מההורים שלי ושלו שיעזרו לנו לקנות בית, ההורים שלו יכולים להביא לנו סכום יפה אבל שלי לא, ובעלי הציע להם שיתנו לנו כל חודש 500 ש"ח כדי שנוכל לקחת משכנתא, בלי התחייבות הזאת שלהם הבנק לא נותן לנו לקחת משכנתא. ההורים שלי סירבו, הם רבו בטלפון, ניסיתי להרגיע את העיניינים אבל לא עובד. מאז אנחנו לא רואים אותם, בעלי לא מוכן שיבואו אלינו לשבת, אנחנו גרים במרחק של שעתיים לכן קשה ללכת לשם בשבוע, אנחנו לא ניידים, ואני במשרה מלאה. הילדים שלי לא יכולים לראות את הסבא וסבתא שלהם, אני לא יכלתי לספר להם בכלל שאני בהריון, כל מי שרואה אותי מבין אבל הם לא יודעים. הם מאוכזבים ממני, אמרו שאני בצד של בעלי ושלא אכפת לי מהם שזה לא נכון, בדרך כלל חג שבועות אנחנו אצלהם והם ממש יהיו עצובים שיבינו שבעלי גם את זה לא רוצה. כל חג פסח היינו עם המשפחה של בעלי. אני כבר לא יודעת מה לעשות.

הרב דקל כהן

אשה נשואה פטורה ממצות כיבוד הורים בכל דבר שמפריע לבעלה, אבל אינה רשאית חלילה לזלזל בהם וכדומה. ולכן כל עוד שאת שומרת על כבודם ועושה מה שאת יכולה, אין זו אחריותך לרגשותיהם אע"פ שהם מוצדקים מאד.

ההורים אינם מחוייבים לסייע לילדים בקניית דירה וכדומה, בפרט כאשר מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם זאת. בודאי ובודאי שאסור לדרוש מהם או להתלונן ולכעוס אם אינם מוכנים לעזור לנו.

איני יודע אם בעלך מייחס חשיבות לדעת תורה ויסכים לדבר עם רב על כך ולקבל את דברי הרב. אם יש סיכוי סביר לזה, אפשר להעביר אלינו את מספר הטלפון האישי שלך כדי שנברר איך נוכל לעשות זאת. אם הבעל הולך לשיעורי תורה וכדומה ויש רב שהוא שומע ממנו ומעריך אותו, כדאי לנסות לפנות אליו כדי שינסה לסדר את הענינים. גם ההורים שלו יתכן שאם יבינו ממך את המצב יתערבו בענין וישכנעו אותו להפסיק מדרישותיו ולשנות את התנהוגותו.

אפשר לנסות בדרך טובה, להסביר את הקושי שלך ושל הילדים, אולי זה יעורר את רחמיו אע"פ שהוא מאד כועס.

אם כל האמור לא עוזר, תנסי לומר לו שגם את לא רוצה ללכת להורים שלו, כי לא שייך להתנהג איפה ואיפה בן המשפחות. יתכן שאם יראה שאת נחרצת בזה יסכים ללכת גם לבית הורייך, ומתוך שלא לשמה יבוא גם לשמה. כל זה בתנאי שאין חשש גדול שהמצב יחמיר ויחריף.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן