Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום וברכה כבוד הרב, בשולחן ערוך בסימן תקנח כתוב שמנהג כשר לא לאכול בשר ולא לשתות יין ליל עשירי ויום עשירי. עד כמה שזכור לי כילד, הרב של השכונה שלי מהעיר גאבס היה נוהג להוציא את סכין השחיטה ביום ט באב בחצות היום ולשחוט עופות. גם בבית אבי (במקור מגאבס אח"כ עברו לביז'ה) נהגו לאכול בצאת הצום כוסכוס עם מרק ועוף שנשחט אחרי חצות היום. האם ראוי להפסיק ממנהג זה, ואם כן, האם יש לעשות התרת נדרים על שנהגתי בו כל השנים מבלי לומר בלי נדר. בברכה ותודה מראש

הרב שלמה יהונתן מאזוז

עיין למוה”ר הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצ”ל בספרו נפש חיה (מערכת התי”ו אות כ”ח) במהדורא החדשה, ובמהדורא ישנה שיירי הנפש מע’ ת’ אות י”ב) שמנהג גאבסהיה לאכול עוף במוצאי ת”ב, ומי שמשפחתו נהגו לאכול יכול לאכול.
ע”ש. ובעלי הדס (פרק י”ד אות כ,ז) כתב ששמע בירור שכן נהגו בגאבס אבל לא בבשר אדום רק בעוף. ע,ש. וע’ בגאולי כהונה (מע’ תי”ו אות ג’) שמשער שכן היה מנהג קדום בג’רבאואח”כ נהגו להחמיר. ע”ש.

  • ענין השחיטה אחר חצות ט”ב היה נהוג בהרבה קהלות, וע’ בעלי הדס (שם אות כ”ד) שמנהג זה היה עוד בימי הגאונים.
  • מי שנהג לאכול, ורוצה כעת לימנע, אינו צריך התרה, כי המנהג הוא רק שאין בזה איסור, אבל לא אמרו שיש בזה מצוה, ולכן מי שנמנע אשריו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן