טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
בעניין כיוון שעון שבת האם מותר לא רק להמשיך מצב קיים או אפשר לכוון את השעון שייצר מצב חדש. הכוונה שאם האור נכבה יהיה אפשר לכוון שהשעון שהיא תדליק או להפך.
בשו”ת יביע אומר (ח”ג חאו”ח סי’ י”ח) נשאל בזה, והשיב שאין להקל לכוון את השעון שידלק החשמל, אלא אם כן לצורך מצוה כגון לימוד תורה וכיו”ב. ולגבי לכבות בשעה מוקדמת יותר ג”כ כתב שהמיקל יש לו על מה לסמוך אך לא כדאי להקל בזה.
ולדעת מרן ראש הישיבה שליט”א לא ראוי להשתמש כלל בשעון שבת, וגם מי שמיקל להשתמש בשעון שבת, מרן שליט”א מורה שלא תגע בו יד בשבת כלל, לא להקדים ולא לאחר, לא לכבות ולא להדליק.
מאת: פלוני | תאריך: י״א בטבת ה׳תשפ״ב – דצמבר 15, 2021
למה הרב אומר לא להשתמש בשעון שבת הבאה?
אם אני מבין נכון כוונת השאלה מה טעמו של מרן שליט”א לא להשתמש כלל בשעון שבת.
ובכן, טעמו מפורש בהקדמה למשנ”ב איש מצליח שיצאו מזה כמה מכשולות. עיין שם.