טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
ידוע היתרו של הרב עובדיה זצ"ל להניח מאכל מבושל שרובו רוטב על פלטה כבויה שתדלק בהמשך, ושאלתי היא, אם טעם ההיתר הוא שיש ראשונים שסוברים שאין בישול אחר בישול, ומרן החמיר רק מצד ספק דאורייתא [כ"כ מג"א], ולכן כשהבישול הוא ע"י גרמא, שעון שבת יש להקל, א"כ לפי זה הוא הדין שיש להקל להניח מאכל שנתבשל כמאכל בן דרוסאי, על פלטה כבויה שתדלק בהמשך?
עיקר היתרו הוא משום גרמא, אך כיון שהרבה מחמירים בזה, אין לך בו אלא חידושו ואין להתיר בדבר שלא נתבשל כל צורכוץ