הכנת טחינה בשבת
מותר
ידוע היתרו של הרב עובדיה זצ"ל להניח מאכל מבושל שרובו רוטב על פלטה כבויה שתדלק בהמשך, ושאלתי היא, אם טעם ההיתר הוא שיש ראשונים שסוברים שאין בישול אחר בישול, ומרן החמיר רק מצד ספק דאורייתא [כ"כ מג"א], ולכן כשהבישול הוא ע"י גרמא, שעון שבת יש להקל, א"כ לפי זה הוא הדין שיש להקל להניח מאכל שנתבשל כמאכל בן דרוסאי, על פלטה כבויה שתדלק בהמשך?
עיקר היתרו הוא משום גרמא, אך כיון שהרבה מחמירים בזה, אין לך בו אלא חידושו ואין להתיר בדבר שלא נתבשל כל צורכוץ