Menu

פעולה קטנה – תועלת גדולה

להתנדב במד”א, לסייע לקשישים, לשמח חולים – אלו מעשי חסד גדולים ועצומים. אין ספק כי דורנו התברך במעשי חסד כאלה, וברצון נמרץ להיטיב לזולת. אולם ישנם מעשי חסד זעירים בעשייתם אך גדולים בתועלתם, שראוי לתת את הדעת גם עליהם.

על הפסוק הפותח את פרשתנו “והיה עקב תשמעון”, מפרש רש”י כי הכוונה למצוות שאדם דש בעקביו.

לפעמים אנו פשוט דשים בעקבינו מצוות וחסדים הנמצאים מתחת לתנור ביתנו. ישנם חסדים קטנים הנראים אפילו פעוטים, פעולות שבקלות יתר ניתן לעשותן, אך הטרחה, עגמת הנפש והזמן המיותר שהם חוסכים מזולתנו, הם גדולים ועצומים לאין ערוך.

כמה זמן למשל, לוקח לתלות על הדלת שלט הנושא את שם בעלי הדירה. מדובר בענין של חמש דקות לכל היותר, אך התועלת שתגרם היא גדולה ועצומה.

נַסֵּה לזכור כמה פעמים אתה עצמך חיפשת בשעת לחץ בית של חבר, עלית וירדת, ירדת ועלית כמלאכי אלוקים בסולם יעקב, ניסית לנחש, אימצת את עיניך לראות את האותיות הדהויות שעל מתגי הפעמונים, עשית כמה טלפונים, דפקת על דלתות השכנים, עד שבסוף מצאת היכן הוא גר…

או, האם חשבתם פעם על “לא תרדה בו בפרך” של הדוור. מדוע להקשות עליו את המלאכה, אם ניתן בפתרון קל ופשוט להקל מעליו את החיפוש, על ידי ציון שם המשפחה ומספר הדירה במדבקה על תיבת הדואר?!

הבה לא ניתן למצוות יקרות אלו, המתגלגלות ונרמסות תחת רגלינו, לחמוק בקלות!

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן