Menu

הוא לא הצליח נגד רבי מצליח!

 

הכל יודעים כי הישיבה נוסדה בחו”ל
לפני כיובל שנים, אך למעשה, את
שנותיה של הישיבה יש למנות עוד מיום
לידתו של רבנו מייסד הישיבה ה”איש
מצליח” זצוק”ל לפני מאה שנה.

נשמע תמוה? ובכן, תתפלאו לשמוע כי כבר לפני מאה שנה, החל השטן להילחם בכל כוחו כדי למנוע את הקמתה של הישיבה הקדושה. זה החל בכך שניסה למנוע את ירידת נשמתו של רבנו לעולם. כאשר בשעה טובה נולד רבנו לאחר ארבע שנות ציפיה, הערים השטן על הוריו קשיים כלכליים עצומים, בנסיון למנוע מבנם לגדול במקום תורה. בעקבות מצבם הכספי, נאלצו הוריו להפרד מאי התורה ג'רבא, ולעקור לתונס. שם גרו בכפר אריאנה – פרבר השוכן בסמוך לתונס הבירה, הטובל בירק רענן  באווירה כפרית שלווה. שם נהיו עשירים גדולים כשהאב חוזר כל יום לביתו עם פדיון יומי של שקית דינרי זהב! 
משגדל הילד מצליח, נוכחו הוריו לראות כי אינו מצליח להתעלות בתורה במקום זה, היות שלא נמצא מלמד בקי בתלמוד. בלב שלם הם ויתרו על כל הונם ועתידם הכלכלי המובטח, והחליטו נחושות לשוב לג'רבא. ואכן, בג'רבא התעלה העלם הצעיר בתורה, תוך שהוא מנצל את מלא זמנו לחתור בים התורה ולרוות עוד ועוד ממימיה הזכים.
אם חשבתם כי השטן נכנע, הרי שטעיתם!
ההצלחה שהאירה לאביו רבי רפאל פנים בתונס, הפכה לו כאן בג'רבא לכשלון מוחץ. המצב היה חמור כל-כך, עד שאפילו מספר פרוטות לקניית לחם לא נמצאו בכיסו!
התדיינו ביניהם ההורים הצדיקים ובחרו שוב, בעוז ובגבורה, להקריב את חייהם הפרטיים למען עתידו הרוחני של בנם! רבי רפאל נסע לבדו לתונס כדי למצוא שם מקור פרנסה, ואת בנו ורעייתו הותיר בג'רבא. במתכונת זו חיו במשך תשע שנים רצופות, כשרבי רפאל שב אל ביתו אחת לששה חדשים לחוג את החגים בחיק המשפחה. לנו ברור הדבר כי ידוע ידע השטן את הכוח העצום הטמון בילד זה, שעתיד לחולל מהפכה תורנית. צפה השטן בממלכת התורה הקדושה ישיבת 'כסא רחמים' המעטירה על כל היכלותיה, מוסדותיה ותלמידיה, ועשה מאמצים כבירים לשים מכשול ולקטוף את הפרח בעודו באבו. אך הם עמדו בנסיון כחומה בצורה, והצליחו לשמור על השתיל הרך שיפרח לאילנא רברבא. בבוא היום הם קצרו את הפרות. ולאחר שקמה ישיבת “כסא רחמים” בתונס, בודאי סבורים אתם כי הרים השטן את ידיו והניח לה להתנהל באין מפריע… אך לא! ככל שהדבר חשוב ונעלה יותר, כך נלחם הוא נגדו בכל כוחו. סבר השטן כי שלש יריותיו של הערבי הארור
ברבנו הגדול, יעצרו את הכל, אך טעה בגדול. הסתלקותו של האב הנערץ, לא עצרה את המשך מורשתו, אלא אדרבה. בשנת תשל”א, הגיעו בניו ארצה, כשהם שבורים ורצוצים מהירצחו הפתאומי, וסגירתה של הישיבה בתונס בעקבות כך. אולם אש אהבת התורה שֶיָּקְדָה בקרבו של רבנו, וחדרה עמוק עמוק בלב בניו הגדולים שליט”א, המשיכה לבעור ביתר שאת. המשימה היחידה שעמדה מול עיניהם, מרגע בו דרכה כף רגלם על אדמת הקודש, היתה: חידוש ישיבת “כסא רחמים” בארץ ישראל! ארבעים שנה חלפו מיום הקמת הישיבה בארץ, והיא ב”ה גדילה ומתרחבת, ונוספים לה סניפים  בכל רחבי הארץ. כן תרבה וכן תפרוץ בע”ה. אמנם עתה הפסיד השטן במערכה, אך המאבק ממשיך להתנהל בכל רגע! כדי להמשיך להעמיד בגאון את המוסדות הרבים המתרחבים והולכים בכל יום ויום, מתמודדת הישיבה עם הוצאות כבירות.
הירתמו למערכה! לא ניתן לשטן לעמוד
בדרכה של הישיבה!

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן