שאל את הרב
print
אא

כתב המנחת שי בפרשת וילך (לא, כא): וְ֠הָיָה - אין ביו"ד תלשא. וְ֠עָֽנְתָה - אין בתי"ו תלשא. מה כוונתו?
פירוש: ואם כן יש תלשא ביוד/בתיו - מה בכך הרי מילים אלו מלרע. (ולא שייך בהם נסוג אחור כי הם בטעם מפסיק וגם רחוק טעמם מטעם המילה הבאה לאחריהן). וגם לא יתכן שרוצה להבחין בין תלשא ימנית לשמאלית שבכל מקרה אין מקומם שם אלא בתחילה או בסוף המילה. ואם ר"ל שהם מלרע למרות שאין תלשא שניה ביוד/בתיו הול"ל בפשטות שהם מלרע?

מרן ראש הישיבה

כנראה היו חומשים קדמונים (דפוס ויניציא?) שעשו שתי תלשאות, ועל זה כתב המנחת שי שאין צורך, כי כולם יודעים שהמלה מלרע.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן