חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

מאת: פלוני | תאריך: י׳ בשבט ה׳תשע״ד – ינואר 11, 2014
לא הבנתי, והרי ממה נפשך אם ישבו כולם באותו בית הרי שגם גדול הבית נגרר אחרי השאר, וממילא גם זה שבא אח"כ נגרר אחריהם, ואם כמו שכתב כבודו, שכל אחד ישב בבית נפרד, הרי אין משמעות להלכה שאומרת שצריך להגרר ע"י גדול הבית, שהרי אם בא לבית שיושב בו הגדול, נגרר אחריו, ואם בא לבית שיושבים בו שאר בני הבית - נגרר אחריהם, שהרי מלשון הפוסקים משמע שנגרר אחרי הגדול - רק אם בא לבית שהגדול יושב שם?
ואולי יש לומר דמיירי כגון שהגדול כבר התחיל לשבת בבית נפרד (ביום שני כמו שכתב כבודו), ואח"כ חבר אליהם - שבכהאי גוונא - לא נגרר אחריהם כיון שכבר התחיל לשבת, ושוב הגיע השלישי שעליו אומרת ההלכה שנגרר אחרי הגדול דווקא?
מאת: פלוני | תאריך: י״א בשבט ה׳תשע״ד – ינואר 12, 2014