כיסוי תפילין
מקור הביטוי הוא בדברי חז”ל כגון במסכת חגיגה דף ט”ז ע”א. ואדרבה לפי מה שהבאתם שפי’ מלשון שטן באמת השדים הם מזיקים שטניים ולא סתם מזיקים.
ויש פירושים אחרים במפרשים למילה שדים בפסוקים שהזכרתם.
מאת: פלוני | תאריך: ד׳ במרחשוון ה׳תשע״ד – אוקטובר 8, 2013
מאת: פלוני | תאריך: כ׳ בתמוז ה׳תשע״ד – יולי 18, 2014
אם שכח להניח אחר מוסף והגיע חצות יניח רבינו תם? והאם משנה עם אותו היום היה יום שישי או יום רגיל והאם משנה איזה תפילין רשי" או רבינו תם?
בשאר ימות החול כשהגיע זמן מנחה גדולה (חצי שעה לאחר חצות היום) רשאי להניח בין תפלין דרש"י בין תפלין דרבינו תם, אפילו אם כבר הניח בשחרית כמו שכתב הרב בן איש חי (שם) והרב כף החיים (שם אות כ"ז). אולם ביום ששי אין להניח תפלין לאחר שהגיע זמן מנחה, כיון שכבר חלה הארת שבת כמו שכתב הרב כף החיים (שם אות ק'). וכל זה כשכבר הניח בשחרית כנ"ל בשאלה הראשונה, אבל אם לא הניח בשחרית (תפלין דרש"י או ר"ת) יניח גם לאחר זמן מנחה.
מאת: פלוני | תאריך: ט״ו בכסלו ה׳תשע״ה – דצמבר 7, 2014
האם לפי הפשט יוכל להניח תפילין אחר חצות ביום שישי אף שהניח בשחרית?
לפי הפשט אין כל מניעה להניח תפלין עד סמוך לכניסת שבת, ולא מצינו בגמרא ובפוסקים הפשטנים כל קפידא בין אם הניח בבוקר ובין אם לא הניח, ומרן בשלחן ערוך (סימן כ"ט) כתב בפשיטות, אין לברך שום ברכה כשחולץ תפלין אפילו כשחולצם ערב שבת בין השמשות, ולא חילק בין אם הניח קודם ללא הניח. ועיין עוד במה שכתבתי בשו"ת ויען הכהן חלק א' (סימן כ"ה אות א').