שאל את הרב
print
אא

האם מותר להשתמש בנעליים שהיו קניינה של נפטרת (באופן עקרוני)? והאם יש הבדל במקרה שנעלה אותן מעט זמן, ובחייה הציעה אותן לנכדתה, ובתחילה הנכדה סרבה, ועכשיו לאחר מות הסבתא היא כן מעוניינת לנעול אותן. מה נהגו בזה?

מרן ראש הישיבה

אין צורך להחמיר, רק בנעליים שנעל אותן החולה בזמן חוליו אשר מת בו, ולא במנעלים שנעל קודם לכן בעת שהיה בריא (חזון עובדיה – אבילות חלק א' עמוד תפ"ד). וכפי שהבנתי מהשאלה, הסבתא לא נעלה אותן רק כשהיתה בבריאותה, ולאחר מכן החליפה אותן במנעלים אחרות (ולכן הציעה את הקודמות לנכדתה), ואם כך היו פני הדברים, יכולה היא לנעול מנעלים אלו ללא כל חשש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן