איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ט בתמוז ה׳תשע״ח – יולי 12, 2018
בסידור איש מצליח ראיתי שהאות כ' הינה בשוא נע (יברכך) מבקש התיייחסות, כי נאמר כאן אחרת ואצלנו (תימנים) מדובר בשוא נח
בסידור איש מצליח הכ"ף בשוא נע כמנהג הספרדים שכל שתי אותיות הדומות והראשונה בשוא, הוא שוא נע (וכדעת ר' אליהו בחור בעל בתשבי). ואני כתבתי שמנהג ג'רבא לשוא נע זה כחטף פתח.
התמנים לא נהגו בכלל הנ"ל ורק כשיש געיה לפני השוא. ונהרא נהרא ופשטיה.