שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב! בעדה הבוכרית וגם פרסים נהוג להבעיר עשבים יבשים מיוחדים (שם מדעי:Peganum harmala) בתוך מחבת שהעשבים נותנים עשן בריח מסוים נגד עין הרע. את אותו המחבת (עם העשבים הבוערים) נהוג להסתובב איתו בתוך הבית כדי שהבית יתמלא באותו עשן, או ''ומסובבים מעל הראשים של בני המשפחה את המחבת. למנהג זה קוראים : "איספנדות". וגם חלק ממנהג זו ללחש לחש מסויים שמשתמשים בכל רחבי עולם. האם מותר לעשות דבר זה מבחינה הלכתית ?

מערכת האתר

עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן