1. במקרה השני שיגיע ליד סולדת בו רק במוצאי שבת, לדעת המאירי (פסחים דף מ"ו ע"ב) והרב חלקת יואב (סימן י') לכאורה אסור. עיין במשנה ברורה עם הערות ביצחק יקרא להגר"א נבנצל (בהערות לסימן רנ"ב סעיף ב', סימן רנ"ו, סימן שי"ח סעיף י"ד).
אבל במקרה הראשון, אף שלכאורה יש מקום להקל, ובפרט שאין זה חם ממש וקיל טפי (עיין בחזון עובדיה שבת ד' עמוד שע"ה), מכל מקום לא כדאי להכנס לספק איסור, ומרן בשלחן ערוך היקל במקום שאנו יודעים שאפילו יעמוד זמן רב שם לא יגיע לשיעור יד סולדת בו (עיין במשנה ברורה שם סעיף קטן פ"ח), וכאן קשה לשער אם בחצי שעה הפלאטה תחמם אותו שיעור שהיד סולדת בו.
2. לכאורה נראה דחשיב לח. שהרי הוא נוזל ונשפך.