מרן בשלחן ערוך יורה דעה (סימן שמט סעיף א) כתב שמת גוי גם אסור בהנאה. ומקורו משו"ת הרשב"א (שס"ה). אבל יש אומרים שמותר בהנאה, עיין להגר"א שם בשם התוס' והרשב"א בחידושיו שמותר (אלא שצריך ליישב הסתירה בדברי הרשב"א). ועוד יש שכתבו דמת ישראל אסור מדאורייתא וגוי מדרבנן, כן כתב בפתחי תשובה בשם אבן שוהם, ושכתב דלצורך רפואה לקחת עצם מקבר עכו"ם מותר, כיון דאסור רק מדרבנן, ומותר במקום חולי אפילו אין סכנה. ויש עוד פוסקים שגם מת ישראל אסור רק מדרבנן. ויש אומרים הכל אסור מדאורייתא. עיין יביע אומר חלק א' (יורה דעה סימן כ"ד) שדן בזה. למסקנא נראה לעניות דעתי, דיש ספק שמא מותר כהתוס' והרשב"א בחידושיו, ואם תמצי לומר שאסור אפשר דהוא רק מדרבנן, ובמקום חולי מותר. ונראה דגם ללמוד רפואה דמי למקום חולי ומותר, אבל לא ינהג בבזיון. לגבי נגיעה בעצמות – אין איסור אם אינו כהן.