1-2) מלשון מרן הש"ע (סימן א') שכתב "ראוי" לכל ירא שמים להיות מצר ודואג על חרבן בית המקדש. משמע שאינו חיוב. אבל כבר הפליגו רבותינו במעלות אמירת תיקון חצות אף שאינו חיוב גמור וכדאי מאד לאמרו, זה לוקח רק 10 דק' בערך. ועיין בהליכות עולם חלק א' (עמוד מט) בנימוקים אות ה' בשם הכף החים פלאג'י שאפילו תלמיד חכם שהגיע להוראה צריך שיאמר תיקון חצות. ע"ש.
3) מחצות הלילה עד עמוד השחר. ויכול לגמור תיקון לאה כחמש דקות אחר עמוד השחר (שו"ת איש מצליח חלק א' בתחילתו).
4) צריך לשבת על הרצפה. וטוב להניח איזה בד על הרצפה. ובימים שאין אומרים תיקון רחל אין צריך לשבת על הרצפה. (בן איש חי שנה א' פרשת וישלח הלכה י' יא).
ע"ה דוד חורי ס"ט.