Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

בהמשך לשאלה הקודמת, לא הבנתי מדוע אי אפשר להתיר, בדיעבד לפחות, בצל שנחתך בסכין בשרית משופשפת היטב לאכילה בחלב, על פי שלחן ערוך (יורה דעה סימן קכ"א סעיף ז') שנעיצה מועילה גם לחריף ואפילו באיסורא בלע, כל שכן כאן שהיתרא בלע.

הרב אהרן מאזוז

התשובה הקודמת היתה על פי דברי מורנו הרב משה לוי זצ"ל בספרו תפלה למשה (חלק ג סימן יג), שנראה מדבריו שהדחה היטב מועילה רק לענין הסרת השומן, ולא לענין פליטת הבלוע שלא יבלע אחר כך בדבר חריף. וכנראה הטעם לפסק זה משום שלא נוכל מעצמנו לחדש ששפשוף היטב מפליט את כל הבלוע, שאחר הכל אינו דומה לנועץ בקרקע שחותך את האדמה הקשה על ידי הסכין והדוחק גדול, ומה שאין כן בהדחה בצמר פלדה או סקוטשברייט שאין שם דוחק רק לפי חוזק לחיצת היד, ועיקר הנקוי נעשה על ידי הזיפים, וכל זה פעולה חיצונית.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew