השאלה כללית מדאי, וקשה לענות עליה בצורה מדוייקת. אך באופן כללי אכן עיקר התרעומת היא על הספרדים (וראשי הישיבות שלהם) הבועטים במסורות שלהם. לגבי שינוי המנהגים של בני מרוקו ותונס במנהגי ירושלים, הדבר פשוט שיש חילוק בין מנהגים של עיר או קהילה, ובין מנהגים של כל עדות הספרדים כולם. בפרט שבדרך כלל השינוי בין מנהגי הספרדים לאשכנזים, הוא שינוי בעיקר הדין ולא רק במנהג גרידא. אולם צודק השואל בהערתו, ויש לכל אחד לתפוס מנהגי עדתו, זולת בדברים הגובלים בחשש איסור או ספק ברכות וכדומה, וכמבואר במקור נאמן (עיין סימן רמ), ובהקדמת מרן ראש הישיבה לספר ברית כהונה.