כל שעומד מחמת איזה סיבה וטעם, אין בזה משום לא יעמוד בין היושבים, כמו שכתב מרן החיד"א בספר טוב עין (סימן י"א). ועיין עוד בשו"ת יחוה דעת חלק ו' (סימן ח'). ולכן כיון שעושה זאת לצורך קבלת שבת, רשאי לעמוד.
ומכל מקום יותר טוב שלא ישנה מן הציבור, אחר שאין כל הכרח לעמוד אז, שאז אין זה קבלת רשות ממש, רק כשאומרים בואי כלה, ואז כל הציבור עומדים גם במקומות שבשאר הבתים של לכה דודי יושבים. ובפרט אם אומרים בתחילה שיר השירים וכו' ורק זמן רב אחר השקיעה אומרים לכה דודי, שאין זו קבלת שבת, והקבלת שבת המקורית רצוי לאומרה קודם השקיעה לפחות כל אחד לעצמו "בואי כלה פני שבת נקבלה".