Menu
שאל את הרב
print
אא

1. הבית יוסף (אורח חיים סימן ק"ב ד"ה ומ"ש רבנו שיש) כותב על הפסוק "ועלי הכהן ישב" שלאו דווקא אלא לשון עכבה, איך זה מסתדר עם המשך הפסוק על הכסא?!
2. הרד"ק כותב (בתחילת ספר שמואל בד"ה מהר אפרים) שלכך נסמך ספר שמואל ופילגש בגבעה להודיע שלא כמו האיש לוי שגר בירכתי הר אפרים ובגללו מתו הרבה מישראל אלקנה שהיה לוי וגר בהר אפרים באה טובה על ידו. עד כאן. מה חטא בעל הפילגש?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

1. "על הכסא" רומז על משרת כהונה גדולה שישב בה אותו היום. כן כתב רש"י ומתיישב יפה לפי מה שכתב מרן שלשון ישיבה בא לרמוז לזה.
2. מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב ובאמת מי התיר לאיש הלוי להציל עצמו על ידי שיוציא הפילגש. ומי שהתיר לנתחה לנתחים והיה לו לילך לסנהדרין שידונו דינו ואז הכל היה הולך למישרין שהיו מזמינים את בני בנימין לדין ואולי היו מסכימים להעניש החוטאים. ועוד מפורש בגיטין (דף ו' סוף ע"ב) לעולם אל יטיל אדם אימה יתירה לתוך ביתו שהרי פילגש בגבעה הטיל עליה בעלה אימה יתירה והפילה כמה רבבות מישראל. ע"ש עוד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן