Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה. יש לי שאלה קטנה בקשר לקריאת פרשת שמיני שבעזרת ה' נקרא בשבת הקרובה: בעליית שלישי, בפרק י' פסוק ד' כתובה המילה "קִרְבוּ" כשהאות ק' מוטעמת בתלשא והאות ב' מוטעמת בשני גרשים. ראיתי בתיקון קוראים "איש מצליח" מהדורה רביעית שבהערה על מילה הזו כתוב שיש להתאים את השני גרשים לפני התלשא, ובדרך כלל כשאני זוכה לקרוא את העלייה הזו אני ממקם את השני גרשים במקום שבו מוטעם בתלשא ואת התלשא במקום שבו מוטעם בשני גרשים, ובמקביל שמעתי בעלי קוראים שמתאים אותם על פי ההערה רק שעושים זאת באופן שמטעימים את שני הטעמים באותו מקום בסוף המילה. השאלה שלי היא מה הדרך הנכונה לקריאה של מילה זו? האם פשוט להפוך את סדר הטעמים כפי שבדרך כלל אני עושה או שעושים את שניהם באותו מקום בסוף המילה או שיש לנהוג בדרך אחרת? תודה על המענה.

הרב חנוך הכהן

התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן