שאל את הרב
print
אא
בנוגע לשאלה הראשונה הנ"ל, רציתי לברר הדברים לאשורם מאחר וקראתי בספר דקדוקי שי שאומנם מילה בטעם משרת שצמודה למילה זעירה המילה הראשונה נקראת מלעיל... אך הוא כותב שם שאם צמד המילים מחוברות במקף, נחשבות 2 התיבות לתיבה אחת וא"כ המילה הראשונה לא תקרא מלעיל כיוון שניגון יבוא או בהברה האחרונה או בהברה שלפניה... אך בכל זאת המלה הראשונה תיהיה עם געיה אך לא לעניין הטעמת מלעיל אלא לעניין העמדה קצרה כמו "בכל לבבך ובכל נפשך" שמילת "לבבך" נקראת מלרע אך עם העמדה קלה באות בית הראשונה.... ומאחר וכתבתם בסידור איש מצליח "בחר-בנו" "ונתן-לנו" עם מקף לכאורה רק העמדה קלה באות בית של המילה "בחר" וההטעמה של המלעיל תבוא רק במילה "בנו" וכן בנתן-לנו רק העמד קלה בנון של נתן והטעם מלעיל בתיבת "לנו".

הרב אריאל צברי

מה שכתב הרב דקדוקי שי שאין הטעמת המילה מלעיל אלא געיא הוא נכון. אמנם במקרה של מקף ונסוג אחור קוראים את המילה מלעיל כי אם לא היה מקף היינו קוראים מלעיל ובתוספת המקף נוספה הגעיא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0