1. כפי שראיתי את מרת זקנתי, בתו מנב"ת, היא נוהגת להדליק ואחר כך לברך, ואם היה מרן זקני אביה הגדול זיע"א מורה אפילו ברמז לשנות את המנהג אין לי ספק שהיתה משנה. ומכל מקום אין הכרח שסובר שכך צריך לנהוג או שרק יכולים להמשיך במנהגם וכיוצא (וכמו שסבר שראוי שלא לענות ברוך הוא וברוך שמו בברכה שיוצא בה ידי חובה, כמבואר בספרו זכרי כהונה (חלק ב' מערכת א אות ו'), ואפילו הכי לא מחה מעולם בבני ביתו בזה). ובפרט במקומו במושב ברכיה שמעיקר הדין רשאים להשאר במנהגיהם אף נגד מרן אף בספק ברכות, אחר שנוסד מעיקרו על ידי עולים מחו"ל, כמבואר למר זקני בספרו שו"ת שמחת כהן (מהד"ב חלק אורח חיים סימן קא).