איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מדוע בהכרזת ראש חודש, לפי נוסח הספרדים, לא אומרים ''לחיים טובים ולשלום'', שלכאורה זה הדבר החשוב ביותר, שיהיו חיים טובים, ואז ששון שמחה וכ''ו ? מה גם שהבחנתי ששאר כל הבקשות בהכרזת ראש חודש שוות ממש ספרדים כמו אשכנזים. ודווקא בזה יש שינוי, נראה א''כ שזה במכוון, מדוע ?
נוסח זה לא מופיע בסדורי הראשוים , כך שקשה לדעת מקור הנוסחאות, ועל כל פנים ייתכן והטעם שכבר כלול בשאר דברים ובפרט תיבת טובים שכלול בטיבת לטובה. וצריך עוד חיפוש.