Menu
שאל את הרב
print
אא

במסכת חגיגה (ו:) רש"י כותב בד"ה לפסוקי טעמים, "ואם מין אחד היה צריך אתה לקרותו באחד משאר טעמים שאין מפסיקים כגון פשטא או רביע". ואילו בתיקון קוראים "איש מצליח" בכללי הדקדוק כתוב שרביע הוא טעם מפסיק (עמ' 32) וכן גבי פשטא. אשמח לקבל ביאור בעניין מחלוקת בראשונים, שיטות וכו'.

הרב אמיר דאדוואנד

ישנן דרגות דרגות בטעמים המפסיקים, יש טעמים שמפסיקים המאמר ממה שלאחריו, כגון: סוף פסוק ואתנח, וכן סגולתא וזקף (קצת פחות מהראשונים), ויש שאינם מפסיקים המאמר, אלא נותנים נשימה קלה כעין פסיק קטן, ואלו שאר הטעמים המפסיקים כרביע, פשטא, תרי פשטין, יתיב וכו'. רש"י בדבריו הדגיש טעם המפסיק הדיבור ממה שלאחריו, וזוהי גם כוונתו בהמשך דבריו. וכן מוכח מרש"י בפירושו על התורה (דברים פרק י' פסוק ל'), שפשטא אינה טעם משרת. ע"ש. תוכל להעשיר את ידיעותיך בנ"ל בשיעורינו בס"ד באתר (בשיעורים הראשונים עמדנו הרבה על פיסוק הטעמים ודרגותיהם) וכן בירחון אור תורה (כמדומה בחדש מרחשון תשע"א) יש מאמר בנושא זה מהרב מלמד שליט"א.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן