מן המפורסמות הוא שיהודי המזרח וספרד, הן המסורתיים והן הדתיים, נהגו להתלבש בצבעים שונים כגון, לבן או שחור וכו' וכך נהגו רבני יהדות בבל ואחרים במזרח ואני מניח שכך נהגו גם יהודי תוניס. עם בואם של יהודים אלה לארץ ישראל, החלו צאצאיהם של יהודים דתיים אלה לנהוג מנהג יהדות אשכנז וללבוש אך ורק בגדים ומגבעות שחורות וזנחו את מנהג אבותיהם בגולה, מדוע זה נעשה כך, והאם ניתן להחזיר עטרה ליושנה וליהודים אלה יתאפשר להתלבש גם שלא בצבע שחור וגם בתפקידיהם הדתיים הרשמיים?
רבותינו למדונו: "זיל לקרתא זיל בנימוסה" תרגום: לך לעיר ולך במנהגיה, בחו"ל לבשו גם האזרחים לא לבוש אירופאי, וכעת שכמעט גם בכל מדינות ערב ובכל מדינות העולם לובשים לבוש אירופאי גם הרבנים כך – אם תהיה לך השפעה לכל הספרדים בארץ שיחזירו את הלבוש של פעם, גם אנחנו נחליף. ואם באמת יש לך השפעה, תשקיע את השפעתך שהספרדים יתפללו ויקראו בתורה במבטא מקורי, דהיינו לבטא האותיות כמו אבותינו, דהיינו העי"ן, הקו"ף, הטי"ת והתי"ו, הצד"י, החי"ת ועוד, שזה חשוב יותר מהבגדים.
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
אכן כן מנהג תונס וגם מרוקו ועוד לדלג בית יעקב ושיר של יום בראש חודש, אמנם בסידור איש מצליח הביאוהו ע”פ דברי הבא”ח שגם אצלם היה המנהג לדלג והוא שינה את המנהג.
כן כתב בספר למען ידעו דורותיכם (ח”א עמ’ פ”א) שכן נהגו לאכול בימי החנוכה, רק לא כוסמת כמו שכתבתם אלא “קצב” והוא דוחן, וכמו שכתבתם שכך קראו לו בערבית ערישה תעא קאסב.
מעיקרא וודאי שאין ראוי להתגייס לצבא, וגם עכשיו בעת המלחמה לא שמענו שיש צורך שכל העם יתגייסו, ודי להם בחיילי המילואים.
במלחמה זו אין התגרות בגויים, אלא משיבים מלחמה ומגינים על עם ישראל, ונ”ל שאין מי שחולק בזה. וגם הרב בעל “ויואל משה” זצ”ל כוונתו על עצם הקמת המדינה ולא על המצב הנוכחי אחרי שכבר קמה המדינה.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.