שאל את הרב
print
אא

שמעתי שיש שעת רצון בערב יום כיפור בזמן מנחה ונוהגים שכל אחד מדליק נר (הקרוי "נר חיים") ואפשר לבקש בקשות ולהתפלל במיוחד בזמן הזה. האם יש מקור לכך? האם צריך לנהוג כך לגבי הבקשות והתחינות והאם עם נר דווקא?

מרן ראש הישיבה

זה רק מנהג ויש מאמינים שאם הנר כבה ביום כפור זה סימן לא טוב ועדיף לברוח מזה.

שאלת המשך:

ראיתי בברית כהונה (ערך כיפור) שהביא דברי הרמ"א וכתב: וכן מנהגינו פה להוליך כל אחד נר לבית הכנסת מי שהוא גדול, ואם הוא קטן מוליך אביו או אחיו בעדו. עד כאן. ורצוני לשאול: א. האם נהגו בזה גם היום (ואם דווקא בבהכנ"ס)? ב. האם יש עוד מעדות המזרח שנהגו בזה?

הרב אדיר כהן

עיין בהגהות איש מצליח על המשנה ברורה (סימן תר"י הערה 6) שהביאו דברי הרב ברית כהונה אלו, וכתבו: וכיום אין נוהגים בזה, ונראה דהיינו משום שהיום משתמשים בחשמל ולא בנרות. ועיין עוד בספר עלי הדס (פרק כ"ב אות י"ג) שגם בתונס נהגו בזה בעבר. וכן נהוג בעבר בטריפולי (עיין בספר נחלת אבות עמוד קל"ה אות י"א).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן