שאל את הרב
print
אא

שמעתי מקשים מה הפשט בנוסח הקדיש ונחמתא, וכי על ידי הנחמות אנו מקלסים לקב"ה? ושמעתי בשם סבו של הרב פישר זצ"ל שהכוונה לחימום הלב והתלהבות והנון אינה מן השורש, אלא השורש הוא "חמם" [חימום בארמית], והנון באה להפוך את הפועל לשם דבר [שם עצם], כמו "נבזבה" בדניאל ב ו. כלומר נשבח את השם למעלה מכל התשבחות ולמעלה מכל החמימות וההתלהבות דאמירן בעלמא. מה דעת כת"ר האם נכונים הדברים?

הרב חנוך הכהן

איני מבין כ"כ בדקדוק השפה הארמית. אבל הפירוש הזה קשה לי כי חימום זה מלה כללית ואינה מתפרשת דוקא כחימום והתלהבות, ולא מצוי שבנוסח הקדמונים תפסו לשון חימום על התלהבות וכ"ש לא בסתמא.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן