שאל את הרב
print
אא

שלום רב לכת"ר שאלתי היא לגבי שמה של מסכת ביצה כלומר מסכת יו"ט מדוע דווקא נקראת ביצה הרי זה שהמסכת מתחילה כך טעם זה אינו מספיק, הרי יש עוד קשר ליו"ט וביצה שאנחנו שמים בקערה בליל הסדר ביצה זכר לקרבן חגיגה (קורבן שמקרבים בכל יו"ט) כלומר יש קשר בין ביצה ליו"ט שאלתי מהו? מצאתי בספר שאומר שהביצה זכר לקרבן חגיגה משום שזה מאכל שאבלות שגלגל חוזר בעולם כלומר ניחום על שאנחנו לא יכולים להקריב קורבנות בית המקדש וכן שארמית פירוש ביעה מלשון בקשה שאנחנו מבקשים על גאולתנו האם זהו הקשר? ניחום ובקשה על רצוננו לחזור לבית המקדש ולהקריב קורבנות?

רבני בית ההוראה

הנה אף שיש שקראוה בשם ביצה מכיון שפותחת בכך, [וזה הטעם הפשוט למה שקראוה קצת מהמפרשים בשם זה, ויש שנתנו טעמים בדרך דרש כמו שהזכרת]. אך אליבא דאמת בפי רוב הראשונים נקראת מסכת זו מסכת יום טוב, שכן ראוי לקרותה מטעם שרוב הלכות יו"ט נתבארו בה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן