Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב לכת"ר שאלותיי הם בנושא הטמנה בשבת רציתי לדעת אם מאכל יבש והוא מבושל כל צורכו ורוצים להטמינו בסמיכות בשבת על גבי הפלטה הבנתי שאסור למה? הרי יש טעמים יש באיסור הטמנה שמא ירתיח או יחתה בגחלים בפלטה אין שייך העניין של חיתוי בגחלים ועוד יותר מזה שלא יכול להוות בעיה להתר לפעם הבאה שהרי אין אפשרות בפלטה בכלל לפעולה כזאת, ואם המאכל יבש ומבושל כל צורכו מה אכפת לי אם ירתיח הרי אין בישול אחר בישול ביבש לכולי עלמא , אם כך מדוע אסור הרי אין בעיה של חתוי? וכן אם מטמין לפני שבת אין לי בעיה של ירתיח כי זה לפני שבת אפילו בדבר שמוסיף הבל לא אמור להיות בעיה אזי למה אסור? ואותה שאלה לגבי תבשיל לח שמטמין לפני שבת על גבי פלטה?

הרב רזיאל כהן

דילגת שלב משלבי הגזירה.

בגמרא (שבת דף ל"ד ע"ב) מבואר טעם האיסור להטמין בערב שבת: "שמא יטמין ברמץ שיש בו גחלת, ושמא אח"כ יחתה בגחלים". לכן גם אם רוצה להטמין ע"ג הפלאטה ישלחוש שמא פעם אחרת יטמין ברמץ. וכתב המשנ"ב (סי' רנ"ז שעה"צ אות ג') שטעם זה שייך גם לגבי המטמין בשבת, ולפיכך גם בדבר יבש ומבושל יש לגזור. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן