Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום לרבנים היקרים! מדוע הרמבם בהלכות שמיטה נוקט שלשבות זו מצוות עשה? כנ"ל לגבי שבת. הרי שביתה זה בעצם אי עשיית מלאכה. כלומר מצוות לא תעשה. ראיתי תירוץ שמסתכלים על הלשון החיובית. כלומר על זה שכתוב לשבות וזו פעולה חיובית לפחות מבחינה לשונית. אבל מצד שני גם שמור זו פעולה לשונית חיובית וחז"ל מגדירים את זה כמצוות לא תעשה. אז מה ההבדל בין שמור ללשבות. שתיהן מבחינה לשונית חיוביות. האחת מוגדרת כלא תעשה והשניה כעשה. לא הבנתי מדוע. יישר כח על כל העשיה הנפלאה.

הרב אדיר כהן

מצות עשה שתשבות הקרקע אפי' מעבודה שע"י אחרים, עייון ביאור הגרי"פ על ספר המצוות לרס"ג (עשה ס"א, דף רס"ג ע"ג).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן