פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
אבקש להבין את הניקוד של המילה "לָמַס" - "יִהְיוּ לְךָ לָמַס וַעֲבָדוּךָ" בדברים כ, יא וכן באיכה א, א. מדוע הל' קמוצה, מדוע המ' פתוחה וגם לא דגושה?
הל' קמוצה מפני שהמלה למס היא קצרה, ובזה ל' השימוש מתחלפת לקמץ, כמו בין מים למים, ושרט לנפש (אלו אינם מילים קצרות אבל הן במליעיל – ודינן שוה).
המ' פתוחה כוונתך כנראה לשאול על איכה ששם היא בסוף פסוק, ובאמת מצאנו כמה יוצאים מן הכלל שבסוף פסוק נשארים פתח.