Menu
שאל את הרב
print
אא

בעת שאדם בע"ה נקלע לאיזור מחלוקת איך ידע מי מהצדדים צודק לדוגמא בסיפור מחלוקת קרח כידוע "נמשכו כל גדולי ישראל והסנהדראות אחריו... הוי ויקח קרח, שבדברים רכים משך לבם." איך אפשר לדעת איפה להיות לצערי הרב אני לא יודע להעיד בעצמי איזה צד הייתי לוקח הרי בשני צדדים נמצאים גדולים ועצומים... האם יש מקום לצד נגד קבוצה שהם בעלי מחלוקת ופוסלים הרבה קבוצות אחרות בטענת "והיה שם ר' זכריה בן אבקולס והייתה ספק בידו למחות ולא מיחה ….... אמר ר' יוסי: ענוותנותו של ר' זכריה בן אבקולוס שרפה את ההיכל." האם הרבנים יכולים להפנות אותי למקורות בנושא. אני מאוד לא רוצה חלילה חס ושלום לטעות בנושא כזה ועוד במיוחד לאחר מאמר חז"ל "נעשו בני ישראל אגודה אחת התקינו עצמן לגאולה"

הרב מאיר גבאי

במצב ואינך יודע (וע"פ רוב אדם לא יודע) יש להימנע מחוות דעה, ובוודאי לא לבזות שום תלמיד חכם מכל צד, דכלל בידינו שב ואל תעשה עדיף ומובא כיוצ"ב בספר חפץ חיים שאם אדם אינו יודע אם לדבר על פלוני ואולי אפי' מצווה לדבר עליו כדי שישמרו או שלא יטעו וכד' או אולי אסור. הדין שאין לדבר מאחר שאם טעה בדמיונו, יענישוהו בעוה"ב ויאמרו לו, מספק היה לך לא לדבר. וכעין שאמרה אשת און בן פלת "אם משה אם קורח אתה לא שייך, ונצל בזכותה. ופעמים אחד צודק בחלק מהדברים וזולתו צודק בחלק אחר. וע"ז נאמר "המשכיל בעת ההיא ידום" ומה שכן צריך לעשות למנוע מבני ביתך ושומעי עצתך, שלא לדבר בזלזול על שום ת"ח ולכבד את כולם, ולהימנע מכל לשון הרע ורכילות ולהרבות שלום ככל שניתן, וע"ע בהקדמת ספר שבות עמי מאמר כבוד ת"ח

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן