Menu
שאל את הרב
print
אא

אני כסופר סת"ם כתבתי קמיע למישהו קפיטל בתהילים של בצאת ישראל ממצרים וכן בסוף שתי אותיות כנראה של איזה שם אות א' ואות ה', מאז עברתי כמה דברים ניזוקתי בכמה דברים בריאותיות וגם עברתי ניתוח ועוד צרות במשפחתי, האם זה יכול להגיע מזה, ויש תקנה כגון לבקש בחזרה מהאדם את הקמיעות ולגנוז אותם? מה לעשות?

הרב אליהו מאדאר

אין השאלה ברורה כ"כ.

קמיעות שיש בהם שמות קדש, אין נכון להתעסק בהם, בגלל קדושת השמות, וגם שיש טעויות רבות בהעתקות. ושומר נפשו ירחק.

ולעצם מה שקרה לך, אין אתנו יודע עד מה, ומדוע. אבל בתחילה יש לחפש במעשים, או בין אדם לחברו, אם לא רמית משהו בעניני ממון. או אם חלילה קרה וטעית, כגון שלא קידשת את השם וכיוצא, ונמכרו כך וכדומה, צריך לעשות תשובה על זה.

או בין אדם למקום, כגון צניעות ועניני קדושה ובכלל בכל המעשים.

ואפשר גם בגלל הקמיעות (אם יש בהם שמות קדש). ויה"ר שה' יבטל מעליך כל גזירות קשות, ומכאן ולהבא חושבנא טבא.

שאלת המשך: קידוש שמות נקודש בפיטום הקטורת וכדו’

שאלתי היא היתה אם זה מה שכתבתי שמובא בספר שימוש תהילים מיוחס לרב האי גאון האם היא קמיע ושמות מלאכים או שם השם או רק סגולה או רמז לשם השם כך מובא שם בספר על קפיטל קי"ד "בצאת ישראל. למאן דזבין ומזבן, כתוב בחנות ותצליח, ושם שלו הוא אה:" שבסוף כותבים שם א"ה. שאלה שניה אם אני כותב פיטום הקטרת או אשת חייל אם מקדשים את השמות או לא. יש לי בקשה מאחד לכתוב לו חמישים סגולות או קמיעות כאלו של בצאת ישראל כנ"ל.

הרב שלמה מועלם

לפי דברי הגר"ח פלאג'י לכתחילה מקדשים שמות בפיטום הקוטרת וכן שם שד"י מאחורי המזוזה.

עיין יריעות שלמה חלק ד' פרק י"ב בפרטי שם שד"י 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן