Menu
שאל את הרב
print
אא

הנני רוצה לשאול שאלה בנושא "השגחה פרטית". אחד מ-13 עיקרים : "שהקדוש ברוך הוא נמצא ומשגיח" , יש השגחה מה' . ותמיד היה מקובל בידי ששום דבר לא קורה בלי רצון ה' והשגחתו. הכל הכל הכל. לעומת זאת, אור החיים הקדוש כותב בראשית פרשת וישב פרק ל"ז פסוק כ"א : "ויצילהו מידם - לפי שהאדם בעל בחירה ורצון ויכול להרוג מי שלא נתחייב מיתה..." ועוד אור החיים הקדוש פרשת מקץ פרק מ"ב פסוק כ"א דיבור המתחיל: -ויאמרו וגו' אבל- "כי אדם בעל בחירה ורצון להרע..." וזכורני שפעם קראתי שיש עוד הרבה מפרשים גדולי עולם (ואלי ביניהם האלשיך הקדוש, משנה ברורה ועוד)שמסכימים עם אור החיים הנ"ל. שאלתי היא : איך זה מסתדר עם השגחה פרטית? האם יש השגחה מלאה על בני האדם ? האם אדם יכול להרע לי (כגון גרושתי) ללא גזירה מה' ? 

רבני בית ההוראה

 הרב חובות הלבבות בשער הביטחון סובר בפשטות שאין בעל בחירה יכול להזיק לחברו ללא רשות ורצון הבורא יתעלה. כדאי מאד ללמוד שער הביטחון באיטיות ובהבנה, ואז החיים אחרת לגמרי מכל הבחינות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן