הנצחת תורמים ממהדורא ראשונה
אין חיוב לחזור על התורמים, וכך נהוג בכמה ספרים.
(השו”ת מתוך עלון פניני הפרשה מספר 1113).
נושאי כלי השו"ע באו"ח סי' ד' הביאו מהתולעת יעקב שיש ליזהר מהליכה ד' אמות בלי נטילת ידים. וקשה לי, שהרי ידועים דברי מהרח"ו שאין ללמוד ספרי קבלה שנכתבו מזמן הרמב"ן עד זמנו, והרי התולעת יעקב חי קודם האריז"ל, וא"כ הוא בכלל אלו הספרים, ואיך א"כ לוקחים ממנו הלכה ?
אבל דבר זה מופיע גם בספר עולת תמיד (דף י"ג ע"ב) כפי שציינו האחרונים, והוא מבוסס על דברי האר"י. ועוד, שגם ספרים שהיו קודם האר"י פעמים שחוששים לדבריהם, כל שאין לזה סתירה מדברי האר"י וראינו שחששו להם. ובודאי שאין ענין לעשות בדוקא הפוך מדבריהם.